Van Dam tot Dam voor MS

Ziektebeeld

Multiple Sclerose (MS) is een aandoening van het centrale zenuwstelsel, dat bestaat uit de hersenen, de oogzenuwen en het ruggenmerg. De naam Multiple Sclerose verwijst naar de veelvoorkomende (multiple) verhardingen (sclerose) in het aangetaste weefsel.

MS is geen Spierziekte!

Er wordt wel eens gedacht dat MS een spierziekte is, maar dit is onjuist. Het is wel mogelijk dat door de beschadigingen in het centrale zenuwstelsel door MS, patiënten hun spieren niet meer of moeizamer aan kunnen zetten tot bewegen. MS is één van de meest voorkomende neurologische aandoeningen van het centrale zenuwstelsel. Het is een chronische ziekte, dat wil zeggen: een ziekte die niet meer overgaat en ook nog niet te genezen is. Het beloop van MS is vaak grillig en onvoorspelbaar.

Wat nu?

Stichting MS Research en De MS Vereniging Nederland zijn dag in dag uit bezig om het leven van mensen met MS aangenamer te maken, ze over grenzen heen te tillen en boven alles zijn ze druk bezig met onderzoek.

Onderzoek kost geld, en voor niks gaat de zon op.

Wij hebben daarom besloten om de Dam tot Damloop te lopen met behulp van sponsoren.

Elke euro die wij ophalen gaat naar Stichting MS Research & MS Vereniging Nederland.

En als wij zeggen elke, dan bedoelen we ook echt elke euro.

Van de website, de social media, de t-shirts tot aan het water aan toe: alles wordt gesponsord.

Hoe kunt u helpen?

Door sponsor te worden van ons loopteam!

Vertel uw vrienden & kennissen over ons, maak gebruik van de donatiepagina of kom ons aanmoedigen op 17 september 2017 in Amsterdam en/of Zaandam.

Word donateur!

Dam tot Damloop 2017

Op zondag 17 september 2017 staan we weer aan de start in Amsterdam.

We zijn benieuwd hoeveel we dit jaar op kunnen halen voor het goede doel!

Dam tot Damloop 2016

Totaal opgehaald: € 10.000